Bullet-Time mód a Perzsiában
djdonci 2006.11.17. 11:38
A Prince of Persia licenceket megvásárló Ubi Soft kiadó vezetői a tavalyi év elején jelentették be, hogy folytatni kívánják a sorozatot. A fejlesztést az Ubi Soft Montreal csapatra bízták, akik éppen azokban a napokban fejezték be a Splinter Cellt. A legnagyobb meglepetés viszont akkor érte a szaksajtót, amikor nyilvánosságra hozták, hogy Mechner örömmel vállalta el a felkérést, és így ő segíti majd a program tervezését.
A Prince of Persia licenceket megvásárló Ubi Soft kiadó vezetői a tavalyi év elején jelentették be, hogy folytatni kívánják a sorozatot. A fejlesztést az Ubi Soft Montreal csapatra bízták, akik éppen azokban a napokban fejezték be a Splinter Cellt. A legnagyobb meglepetés viszont akkor érte a szaksajtót, amikor nyilvánosságra hozták, hogy Mechner örömmel vállalta el a felkérést, és így ő segíti majd a program tervezését.
Sokan már ekkor temették a játékot, mondván a szűk egy éves fejlesztési idő nem lesz elég a profi kidolgozáshoz. Szerencsére azonban ennek pont az ellenkezője bizonyosodott be az év végén, amikor minden fontosabb platformra (PC, PlayStation 2, Xbox, GameCube, Game Boy Advance) megjelent a herceg legújabb kalandja.
Jó éjt, szép álmokat!
A Sands of Time alcímet viselő új rész történetének helyszíne ezúttal is az egzotikus, és egyben misztikus hangulatot árasztó Perzsa Birodalom, ahol a Maharadzsa palotájában egy áruló varázsló a mágikus tőr segítségével kiszabadítja az Idő Homokját, melynek hatására felborul a világ egyensúlya. Hősünkre vár a feladat, hogy elbűvölő társa segítségével megoldja ezt a veszélyes helyzetet.
Már a legelső cikkek is az egekbe magasztalták a Prince of Persia játékok atyját, de később mindenki egyetértett abban, hogy a sorozat ismét dicső fényében ragyog. Mesés grafikai megvalósítás, élvezetes játékmenet, magával ragadó történet, és persze ami nem hiányozhat egy Mechner-féle játékból: lenyűgöző mozgásanimációk.
Az animátorok igencsak megdolgoztak a pénzükért, ugyanis főhősünk animációja nagyon aprólékosan van kidolgozva. Ezt leginkább konzolokon vehetjük észre, ahol az analóg irányító kar helyzetének megfelelő sebességgel lépked. De az igazi hab a tortán az időlassítás effektje. Mechner bizonyára túl sokszor látta a Mátrixot, ugyanis a herceg sokszor Neo jelenteihez hasonló, látványos mozdulattal végez ellenfeleivel. Külön pirospont a fejlesztőknek, hogy az összetett harc ellenére az irányítás minden platformon könnyen megtanulható, és zökkenőmentesen használható.
Ezzel a pengével hipp-hopp megy a borotválkozás
A rajongók maximális elismerését végül az a tény váltotta ki, hogy bár teljesen 3D-s lett a világ, az első két rész kulcsfontosságú elemeit (csapdák, mozgások, helyszínek) mégis sikerült átemelni az új részbe. Ennek köszönhetően, közel 14 évvel a Prince of Persia első részének megjelenése után Jordan Mechner jól megérdemelt módon ismét a játékfejlesztők képzeletbeli ranglistájának élén foglalhat helyet.
|