Amit ugyanis a Ubisoft Montreal művel kedvenc Hercegünkkel, egészen elképesztő – persze a jó értelemben.
Amit ugyanis a Ubisoft Montreal művel kedvenc Hercegünkkel, egészen elképesztő – persze a jó értelemben. Az eredeti Prince of Persia óta az egyelőre Prodigy alcímmel emlegetett rész a hetedik játék lesz a herceg nevével fémjelezve és az előzetes információk, képek és videók szerint körülbelül akkora váltásra számíthatunk, mint anno a The Sands of Time esetében. Az új Prince of Persia hercege ugyanis, már nem az a herceg, akit a második trilógiában megismerhettünk. Elfelejthetjük az időt, mint fontos játékmenetet befolyásoló tényezőt, a bűvös tőrt, sőt a korábbi dögös hősnőkről is le kell mondanunk. Mondhatni, miattuk imádtuk a sorozatot, így nem volt könnyű lenyelni a tavasszal bemutatott új változatot. Nézzük is meg, hogy mit hoztak össze a két éve tartó fejlesztési idő alatt a kanadai srácok!
A legszembetűnőbb illetve a legmeghökkentőbb változtatás az új külső. Az első képek kapcsán vicces volt olvasni a kommenteket, a rajongókat ugyanis megosztotta a cel-shaded technológiát sajátosan alkalmazó, rajzfilmes grafika. Többen voltak, akik nemtetszésüket különféle – köztük nyomdafestéket nem tűrő - módokon fejezték ki, szerencsére viszont sokaknak tetszett az új koncepció és mi is ehhez a táborhoz tartozunk. Valljuk be, nextgen ide vagy oda: ki akar Crysis-szintű fotorealizmussal találkozni egy ilyen mesés világban? Ráadásul ha jobban megnézzük, nem csúnya az új Prince of Persia, sőt! Ezt a motort használták az Assassin’s Creedhez is a srácok, Altair kalandjainak vizuális megvalósítását pedig abszolút nem érheti panasz. Ahogy említettük a cel-shaded technológiát a Ubisoft egyedi módon alkalmazza: a látvány olyan, mintha a Viewtiful Joe és a The Legend of Zelda: The Wind Waker grafikáját keresztezték volna. Az effektparádé már most bámulatos: a szél felkapja és tovaviszi a levegőben a hamut és homokot, a fények játéka pedig segít megteremteni azt a sötét, de mégis mesés környezetet, ami a Prince of Persia játékoknak mindig is a védjegye volt.
Az új Prince of Persia eseményei teljesen elkülönülnek a második trilógia történéseitől, ily módon pedig hercegünk is új fiú lesz. A fejlesztők nem győzik eleget hangsúlyozni: ennek a hercegnek köze sincs a korábbi részekből ismert, lobogó hajú szépfiúhoz, nem a fia, nem az apja, semmilyen rokoni szál nem fűzi hozzá. A játék elején még csak nem is herceg: gazdagság után áhítozó kalandor ő, aki a játék során válik uralkodóvá – addig a nőkön és a pián kívül más nem nagyon érdekelte. A fejlesztők az új hőst Szinbádhoz, Han Solóhoz és a Crouching Tiger, Hidden Dragon című középkategóriás játék hírhedt banditájához, Dark Cloudhoz hasonlították. A játék történetéről még nem sokat tudunk: lesz benne egy pici perzsa mitológia főszerepben a két testvéristennel, a jó Ormazddal és a gonosz Ahrimannal, szerepelni fog az Élet Fája, és persze lesz egy globális galiba, hogy legyen értelme játszani: történetesen világunkat megszállja Ahriman, a sötétség, nekünk pedig ellenfeleink kiirtásával mindent helyre kell állítanunk. Az elsősorban kültéri sziklás, kanyonos, illetve kisebbrészben beltéri csarnokos, folyosós helyszínekre jellemző lesz eleinte ez a sötét stílus, ám ahogy haladunk előre, úgy változik barátságosabbá a táj.
Kicsit sántított az első bekezdésünk, hiszen a szép hölgyekről csak részben kell lemondanunk. Az előző részek hősnői ugyan nem térnek vissza, viszont egy közös csata eredményeként viszonylag hamar mellénkszegődik majd a szépséges Elika, aki az Élet Fáját őrzők utolsó élő leszármazottja. Elika nem csupán a történetmesélő szerepét tölti majd be, de segítségünkre lesz a harcokban, az ügyességi és a fejtörős részeknél is, illetve ha eltévedünk az új játék szabadon bejárható világában, eligazít minket spéci iránytűje segítségével. A félreértést elkerülendő: Elika nem lesz irányítható, így szerencsére a tucatfilmek alapján készült címek karakterváltogatós játékmenetét is megússzuk. Néha viszont segítségül kell hívnunk a hatékonyság, vagy a továbbjutás érdekében: erre külön gomb szolgál majd, és szituációtól függően tudjuk hasznosítani. Bedobhatjuk például támadóink közé: bár ez így nem tűnik túl okos ötletnek, Elika emberi mivolta ellenére nem tud meghalni, így ez a mutatvány néhány esetben több is, mint hasznos. A leányzó egyébként segíthet nekünk feljutni magasabb helyekre, átlendíthet a nagyobb szakadékokon, amolyan válaszként pedig mi is segíthetjük, ha például éppen ő küzd a magassággal. Elikát egyébként igen okos hölgyeménynek teremtették meg a tisztelt programozó urak, sosem lesz gond vele a játék során.
Stílusosan ellenfeleink is a sötétség teremtményei, de ezúttal közük sem lesz az emberekhez, mint anno a homok által megfertőzött zombiknak. Érdekesség, hogy míg eddig egyszerre akár öten-hatan támadtak ránk, mostantól egyszerre csak egy ellenfelünk lesz. Bár erről nincsenek információink, de előfordulhat, hogy emiatt a harcrendszer kissé butább lesz, hiszen az akció – legalábbis az eddigiek alapján úgy tűnik – ezúttal háttérbe szorul az ugrabugra javára, amíg pedig középpontban van, a közös támadásokra lesz hangolva leginkább. Mindezt az is alátámasztja, hogy az egyik fejlesztő nyilatkozata szerint a játékot akár harc nélkül is végigvihetjük majd. Fejtörők is lesznek persze, de ebből is lényegesen kevesebb lesz: a hangsúly tényleg a felfedezésen és hercegünk képességein lesz! Fémkesztyűjének köszönhetően új mozdulatokkal bővül hősünk repertoárja, így például vaskarmainkat a falba vájva ereszkedhetünk lejjebb a falakon. Bár a játékot állítólag többféle módon vihetjük végig, a területek pedig szabadon bejárhatók és felfedezhetők, küldetéseink általában egy jól felépített vonalon vezetnek végig bennünket, így GTA-szintű, mellékküldetésekkel tarkított játékmenetre nem számíthatunk, noha a küldetéseket néha tetszőleges sorrendben abszolválhatjuk úgy, hogy közben a játékmenetet is befolyásoljuk.
Érdekes lesz az új Prince of Persia. Lényegesen más, mint az eddigiek, de érdekes. Nekem úgy tűnik, hogy a készítők megpróbálnak visszatérni a gyökerekhez. Több ugrabugra, kevesebb akció. Elvégre az eredeti játékban sem kellett tucatjával a túlvilágra küldeni ellenfeleinket. A második trilógia rajongóinak ez lehet, hogy kevésbé tetszik, de aggódalomra semmi ok: ott még nem tartunk, hogy a Ubisoft platformjátékot csinálna kedvencünkből. Az új játék megjelenése karácsonykor várható PC-re, PS3-ra és X360-ra, illetve a nagy rajongók beruházhatnak a The Fallen King alcímmel érkező DS-es változatra is. Előzetesünk a Gamespot beszámolója alapján készült.