Menü
 
Hír
A Prince of Persia The Movie 2010 Nyarára várható!!!
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Változás
Karc
 
Játékok
 
Végigjátszás
 
Extrák
 
Galériák
 
Kép
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Fire
 
Áttünés
 
A Készítőről
A Készítőről : A Hirtelen jött siker

A Hirtelen jött siker

djdonci  2006.11.17. 11:44

2004.január.23 Prince of Persia: egy ember a játék mögött írta: Létai János A Prince of Persia megalkotója, a New York-i Jordan Mechner először a középiskola évei alatt került közelebbi kapcsolatba a számítógéppel, ugyanis egyik közeli ismerősének ekkor sikerült szert tennie egy Apple II-esre.

Jordan Mechner
Jordan Mechner
Cikkünkben bemutatjuk a legendás Prince of Persia játékok születésének történetét, ehhez azonban először meg kell ismernünk egy embert, aki nem más, mint Jordan Mechner. A fiatal New York-i tehetség először a középiskola évei alatt került közelebbi kapcsolatba a számítógéppel, ugyanis egyik közeli ismerősének ekkor sikerült szert tennie egy Apple II-esre. Ettől a naptól kezdve Mechner állandóan az ő házukban lógott, és 1982-re a délutáni szabadidejét felhasználva már közel 50 darab kisebb-nagyobb programot írt meg.

A kódolást többnyire csak szórakozásnak tekintette, de végül egy kis rábeszélés után az egyik űrhajós játékát, a Deathbounce-t elküldte a Broderbund Software kiadónak, amely ebben az időben a Choplifter című klasszikus helikopteres játék kiadási munkálataival volt elfoglalva. Doug Carlstont, a cég egyik alapítója néhány napon belül küldött Mechnernek egy példányt a Choplifterből, egy joystickot (ami ekkor rendkívül drágának számított), valamint egy levelet, amelyben többek közt arról írt, hogy a háromszögekből és körökből álló lövöldözős játékok ugyan sikeresek, azonban a Broderbund Software mégis több profitot termelhetne, ha szebb grafikával, és komolyabb játékmenettel lépnének a piacra. Ha ezeket a feltételeket sikerül teljesítenie, akkor örömmel várják a csapatban.

A levél elolvasása után Mechner játszott néhány órát a csomagban található Choplifterrel, amely teljesen lenyűgözte. Később így beszélt a játékról: "Ez volt életem első programja, amely az akció mellett érzelmeket is bemutatott. A képernyőn álldogáló rémült, kétségbeesett szereplők csak arra vártak, hogy megmentsük őket. Ettől a perctől kezdve teljesen máshogy láttam a programozók kezében lévő lehetőségeket."

A játék megismerése után azonnal a joystick tanulmányozásába kezdett, és azzal kísérletezett, hogy az irányítási lehetőségek maximális kihasználása érdekében milyen típusú programot célszerű készíteni. A hamarosan megszületett ötlet a Karateka című, Apple II platformra megjelent verekedős játékban öntött formát 1985-ben.


Karateka: a siker titka az élethű animációkban rejlett

A végeredmény lenyűgöző volt: részletesen kidolgozott szereplők élethű mozgásokkal küzdöttek egymás ellen, miközben a háttér is változott, attól függően, hogy a pálya mely részén álltak. A siker többek közt a aprólékosan megalkotott mozgásanimációkban rejlett, melyeket az akkoriban divatos kung-fu filmek alapján, illetve a harcművészeti edzéseken látottak szerint készített el Mechner.

 
számláló
Indulás: 2006-05-06
 
Idő

 
Kép
 
Sand of Time
 
Warrior Within
 
The Two Thrones
 
Prince of Persia
 
Dark
 
Telefon Játékok
 
Változás 2
 
Társoldalak
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?